Friday, August 21, 2015

Idea tempat penyimpanan permainan anak-anak

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Sudah lebih dari setengah tahun saya menjadi stay at home mother :) Hari demi hari saya mengambil peluang untuk menyusun atur barangan di rumah dengan lebih kemas dan praktikal. Hari ini saya kongsikan idea bagaimana saya menyusun atur barangan permainan anak-anak lelaki saya. Mereka tidak mempunyai permainan yang banyak sebab banyak yang sudah rosak dan saya sudah buang. Kebanyakannya adalah sepatutnya bukan permainan tetapi dijadikan permainan oleh mereka contohnya, batang paip, kayu aiskrim dan batang vakum pun disapunya juga. Ada saja idea untuk mereka bermain.

Saya mencari tempat penyimpanan yang kemas, boleh ditindan dan see-through. Alhamdulillah jumpa container ini di Home Depot My DIY seksyen 19. Saya beli dan menyusun permainan mereka seperti gambar. Apabila anak-anak balik dari sekolah, mereka tersenyum lebar melihat tempat penyimpanan permainan di bilik mereka kelihatan kemas. Harga untuk stack box yang besar adalah RM36.90 satu set dan stack box yang kecil RM22.90 satu set.


Container boleh ditindan

Pembuka di depan yang tidak jatuh kembali apabila diangkar. Senang kids nak pilih-pilih dan tutup kembali.


Container ini beroda. Mudah bagi saya nak gerak-gerakkannya semasa membersihkan bilik mereka.


See through

Sehingga berjumpa lagi!

Awin

No comments:

Post a Comment