Thursday, May 16, 2013

Petola menjalar di pagar batu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Sungguh gigih petola ini. Sampai ke pagar batu pun dipanjatnya.


14 comments:

  1. memanjat dgn megah sekali...nmpk subur sggh tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah ke mana-manalah dia nk p

      Delete
  2. kalau dibiarkan boleh kebumbung tuh..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene naik bumbung nk menuai nnt :)

      Delete
  3. Salam Awin,

    Memang kuat memanjatlah rupanya petola ni ya! Panjatlah, janji keluar buah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun terpegun , lama jugak terpacak memerhati...cemana ia blh panjat

      Delete
  4. As salam Awin,
    Pkk jenis memanjat/menjalar spt petola ni kekuatannya mmg berada pada sulur tendril yg mampu mengesan tempat yg ingin dipautnya. Sulur tendril ni berfungsi spt sesungut serangga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih en adry. info yg jarang nk ambil tahu. yg selalu ambil tahu ialah hasilnya :)

      Delete
  5. cantik plak macam hiasan jadinya kat pagar batu tu

    ReplyDelete
  6. Awin; petola tu macam pumpkin saya juga...kita siapkan jalan untuk dia menjalar, oh dia pilih jalan dia sendiri; pandai masuk pondok, tak nak duduk luar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita yg x faham kehendak dan keperluan dia. lastly dia cari sendiri :)

      Delete
  7. Boleh panjat tinggi dari pokok durian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. is it? waaa.....susah la nk nenuai

      Delete