Sunday, May 19, 2013

Mempelam telur Desiring Jannah


Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Kami tujuh orang semuanya. Kami bertemu di Kolej Pertama Universiti Malaya semasa menjadi penuntut ASASI Universiti Malaya. Tatkala itu, kami tidak langsung mengenali di antara satu sama lain, tetapi kami sungguh senang berkawan bersama-sama. Setahun kemudian kami berpisah mengikut haluan masing-masing ke peringkat Sarjana Muda. Ada yang mengambil bidang Kejuruteraan, Ukur Bahan, Sains, Pergigian dan Sains Komputer. Ukhwah selama setahun di ASASI berkekalan sehingga ke hari ini. Syukur Alhamdulillah.

Setelah hampir setiap hari kami bertemu secara maya di Whatsapp group, pada hari Buruh 2013 yang lepas kami berjumpa di BBQ Potluck Gathering di rumah salah seorang sahabat. Seorang tidak dapat hadir kerana dia jauh nun di Labuan sibuk menguruskan klinik pergigiannya. Tetapi dia sentiasa di hati kami. Kan Long! Saya juga mengambil kesempatan ini untuk mengukuhkan lagi tali persahabatan kami dengan upacara menanam pokok mempelam telur beramai-ramai di rumah sahabat tersebut. Alhamdulillah, semua orang teruja terutama KIDS! Terima kasih kepada Diana Kebun Bahagia Bersama di atas pemberian pokok ini. Semoga pokok ini dapat membesar dengan sihat. Kami akan datang lagi untuk menuai hasilnya pula nanti :) Terima kasih tak terhingga tuan rumah suami isteri kerana menerima kunjungan kami dengan hati terbuka.


Asalnya semasa mendapat bungkusan daripada Diana, saya tidak pasti di mana perlu saya tanam pokok ini kerana rumah kami mempunyai ruang yang terhad untuk pokok yang besar. Dengan rumah baru yang lebih besar dan selesa, semoga pokok mempelam telur akan sihat membesar bagai johan.



Para bapa yang sedang memanggang kambing, lembu, ayam, jagung, roti dan sayur-sayuran sambil bercerita tentang PRU13



Semua teruja nak tanam. Lepas tanam nak siram pula! Tabik kat semua yang sporting panjat bukit tanam mempelam telur!



Si cilik yang tak jemu membantu.



Mempelam Telur Desiring Jannah sebagai tanda persahabatan kami.



Semoga kami dapat bersahabat hingga ke syurga!






8 comments:

  1. semoga ukhwah berpanjangn...semoga mempelam jgk inshaallah membw hasil :)









    0

    ReplyDelete
  2. nanti boleh buat reunion sambil makan colek buah pelam telur plak...hehehe

    ReplyDelete
  3. nmpk meriah sggh tu... pelam telur jeruk pun sedap...

    ReplyDelete
  4. Wah bestnya mempelur telur ada rumah sudah :).

    ReplyDelete