Monday, November 18, 2013

Bunga telang kembali

Assalamualaikum dan selamat sejahtera pengunjung yang dikasihi Allah,


Sebelum ini telah saya cantas pokok bunga telang ini dari Petak Hijau kerana saya ingin menanam pokok yang lain di sini. Tanpa disedari ia muncul tiba-tiba dan mula melilit pagar kembali. Kali ini ada dua pokok, satu di bahagian depan dan satu lagi di bahagian belakang pagar. Dua-dua pun sama naik berlumba nak melilit. Syukur alhamdulillah. Sirap biru kembali lagi! :)



17 comments:

  1. comei dan subur nmpk telang tu...tgh dok lilit, pasni tk menang tgn nk kutip bunga biru yg sgt unik ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. bunganya semakin dipetik semakin banyak!

      Delete
  2. Assalam Awin.. dulu masa laman kena overhaul akak ingat telang ni dah jadi sejarah.. bila dapat air hujan berlumba-lumba dia naik..

    ReplyDelete
  3. Wahh.. rajin bunge telang Awin ni berbunga.. Rezki.. kadang2 biler kiter tak bagi perhatian time tu la pokok ni nak bermanje2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia survive sendiri....tanpa belaian :)

      Delete
  4. pokok telang ni memang tak reti nak pupus..sy pun ada buang melilit di pagar belakang umah..tapi tetap jugak naik dengan jayanya

    ReplyDelete
  5. Salam Awin....saya lak tgh tunggu telang berbunga ni...pokok telang saya baru belajar melilit.....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas melilit ia akan belajar berbunga :)

      Delete
  6. Jalan-jalan ke blog ini...
    1st time singgah..
    banyak betul info...tertarik saya dgn blog ni..nnt saya dtg lagi ye...


    p/s : jika ada yg ingin menyertai program singgah blog.. jom ke
    http://thescreammer.blogspot.com/2013/11/singgah-blog.html

    ReplyDelete
  7. Assalam awin,

    Rezeki pokok telang hidup sendiri tak perlu dah nk menyemai lepas ni. sirap biru satu... :)

    ReplyDelete
  8. cantiknya kaler bunga nih....tingin nk bekebun...tp slalu bz jer...huhu

    ReplyDelete